* Valoarea totală a celor mai importante zece branduri din România este de 88 de milioane de euro, potrivit Institutului European al Brandurilor din Viena
Cine nu a auzit de Nokia, Nestle, Vodafone, Fiat sau Red Bull? Institutul European al Brandurilor din Viena a realizat un top al celor mai valoroase mărci din 24 de state europene. România s-a clasat pe ultimul loc, cu brandul Loteria Română, estimat la 38 de milioane de euro, cel mai scump din România, dar care ocupă ultimul loc în respectivul top.
Valoarea totală a celor mai importante zece branduri din România este de 88 de milioane de euro, potrivit unui comunicat al Institutului European al Brandurilor din Viena. Prima poziţie este ocupată de Nokia (Finlanda), cu o valoare a mărcii de 35,22 miliarde de euro, urmat de LVMH (Franţa) - 32,36 miliarde de euro şi InBev (Belgia) - 26,93 miliarde de euro.
În top se mai află şi alte branduri renumite, precum Vodafone (Marea Britanie) - 23,8 miliarde de euro, Mercedes (Germania) - 19,4 miliarde de euro, Nestle (Elveţia) - 17 miliarde de euro, Red Bull (Austria) - 12,74 miliarde de euro, Fiat (Italia) - 12,67 miliarde de euro sau Carlsberg (Danemarca) - 8,2 miliarde de euro. Vecinii noştri bulgari sunt prezenţi în clasament cu compania energetică NEK - o marcă de 286 milioane de euro, în timp ce Ungaria e reprezentată de grupul financiar OTP Bank - 436 milioane de euro.
Institutul a întocmit şi un clasament al celor mai valoroase 50 de branduri ale corporaţiilor din Europa, dominat, ca şi în anii anteriori, de Nokia - 35,22 miliarde de dolari, mai puţin cu 8% faţă de 2008. Grupul finlandez este urmat de LVMH (Franţa), în scădere cu 7,3%, şi InBev (Belgia) - 26,93 miliarde de euro, în urma unei creşteri de 56%.Institutul European al Brandurilor a analizat pentru clasamentul din 2009 peste 3.000 de branduri din 24 de ţări europene. (L.V.)
@N