Constructorul Synergy, cu capital turcesc si afaceri de 120 mil. euro in 2008, afirma ca statul roman nu are forta necesara pentru a investi in infrastructura, pentru ca nu este suficient de puternic pentru a rezista fara investitii straine.
"Infrastructura este un subiect critic pentru investitorii straini. De exemplu, in Romania nu stii niciodata cand va ajunge la granita un camion care pleaca din Bucuresti. Guvernul turc a investit foarte mult in infrastructura in ultimii ani. Chiar si acum, in vremuri de criza, Turcia investeste 14 miliarde de euro in proiecte majore de infrastructura", afirma Mehmet Bicer, business development manager al Synergy Construct.
Printre cele mai importante proiecte finantate sau garantate de statul turc se numara constructia unei noi centrale nucleare, a unei linii de cale ferata intre Ankara si Istanbul, o autostrada intre Izmir si Istanbul si un pod in stramtoarea Bosfor.
Turcia are in derulare investitii de circa 14 mld. euro in infrastructura in proiecte de mari dimensiuni, in timp ce Romania a alocat anul acesta doar 5 mld. euro pentru tot ce inseamna infrastructura.
Recent, un alt om de afaceri turc, Harun Adiguzel, presedintele Rulmenti Barlad, afirma pentru ZF ca statul turc ajuta dezvoltarea industriei locale prin acordarea de subventii si ajutoare.
"In Turcia capitalul local este foarte puternic. Unul dintre cei mai mari retaileri din lume a trebuit sa se asocieze cu un partener local pentru a construi primul hipermarket, pentru ca oricum pe primul loc in retail este o companie turca. In Romania sunt diferente mari, pentru ca sunt jucatori mari si jucatori mici, in timp ce in Turcia jucatorii medii au o pozitie puternica", explica Bicer.
Totusi, reprezentantii Synergy afirma ca Romania va oferi in continuare multe oportunitati de dezvoltare. "Romania este o piata mare, in care