Reprezentantul Fundaţiei Europene pentru Schimbări Climatice, Julien Popov, este de părere că, peste cinci ani, automobilele convenţionale vor fi ca telefoanele fixe în prezent. Vehiculele clasice se vor folosi, dar nu vor mai fi nici comode, nici la modă pentru utilizatori. La sfârşitul lui 2010, în oraşe din Israel, Franţa, Spania, Japonia şi SUA va fi finalizată infrastructura necesară pentru utilizarea maşinilor electrice la scară largă. Transportul din ţările Uniunii Europene consumă două treimi din cantitatea de petrol existentă şi generează 28% din emisiile totale de dioxid de carbon, arată cel mai recent studiu al Federaţiei Europene pentru Transport şi Mediu.
Cum cele mai multe guverne au ambiţii serioase în ceea ce priveşte reducerea noxelor din atmosferă, înlocuirea maşinilor convenţionale cu vehiculele electrice ar reprezenta una dintre cele mai viabile soluţii. Un studiu al organizaţiei neguvernamentale de mediu Greenpeace anticipează că în ţările industrializate, maşinile electrice vor intra masiv pe piaţă din 2015.
Julien Popov, consultant pe Europa Centrală şi de Sud-Est din partea Fundaţiei Europene pentru Schimbări Climatice, vorbeşte despre două inovaţii în crearea infrastructurii pentru maşinile electrice, bazate pe principii foarte simple.
Abonamente lunare la staţia de reîncărcare
Potrivit lui Popov, pentru că timpul de încărcare a bateriilor este foarte mare, soluţia la această problemă o vor constitui punctele de reîncărcare automatizate. „Intri în acest centru de alimentare unde bateria descărcată îţi este schimbată cu una încărcată, apoi pleci mai departe. Procesul durează mai puţin decât alimentarea motorului cu benzină sau cu motorină”, spune Popov.
O a doua problemă ce va fi rezolvată în cadrul acestor puncte de alimentare este costul ridicat al unei baterii, pe care