Numărul de rapoarte pe care băncile le-au solicitat de la Biroul de Credit a înregistrat un declin puternic în ultimul an, ca efect al scăderii cererilor de credite şi înăspririi condiţiilor de creditare, arată o analiză conso.ro. Excepţie fac doar cardurile de credit, pentru care numărul de interogări la Biroul de Credit a crescut cu aproape 100.000.
În perioada octombrie 2008 – septembrie 2009, numărul de interogări primite de Biroul de Credit de la bănci a ajuns la 5,21 milioane, cu 1,3 milioane mai puţin decât în anul anterior. Acest număr evidenţiază solicitările de credit efectiv analizate de bănci, deoarece interogarea bazei de date a Biroului de Credit se face de cele mai multe ori după ce solicitantul depune dosarul la bancă. În consecinţă, scăderea numărului de interogări scoate în evidenţă o reducere atât a cererii venite din partea populaţiei, dar şi o înăsprire a condiţiilor de creditare, deoarece mulţi solicitanţi nu mai apucă să depună dosarul spre analiză, fiind respinşi din start de filtrele instituţiilor de credit.
Solicitările de credite ipotecare au scăzut la jumătate
Conform datelor furnizate de Biroul de Credit, cea mai drastică reducere a înregistrat-o numărul celor care au depus spre analiză cereri pentru obţinerea de credite ipotecare.
În acest caz, numărul de interogări la Biroul de Credit a scăzut cu 46%, de la 317.000 la 169.000.
O evoluţie similară au înregistrat-o şi solicitările de credite de consum.
Dacă în anul premergător crizei s-au verificat peste 5 milioane de cereri de credite de nevoi personale (cu sau fără ipotecă), din octombrie 2008, numărul acestora a scăzut la 2,8 milioane.
Nici liniile de credit sau overdrafturile obţinute pe baza convenţiei între bancă şi angajator nu au mai prezentat succesul de altădată. Numărul celor analizaţi de bănci în vederea acordării acestui t