Mecanicii şi ceilalţi angajaţi ai CFR Călători SA implicaţi în accident sunt audiaţi la sediul Inspectoratului de Siguranţă Feroviară Cluj, unde a sosit o echipă de anchetă de la Organismului de Investigare Feroviar Roman (OIF-R) din Bucureşti. Ancheta în cazul Acceleratului 1923 Timişoara Nord - Sighet, care a fost lovit de o locomotivă chemată să înlocuiască locomotiva defectă, îşi va publica concluziile cel mai devreme joi, potrivit directorului OIF-R, Dragoş Floroiu, prezent şi el la Cluj.
Citeşte şi:
Mecanicii superficiali, sancţionaţi
La sediul Regionalei Cluj a Companiei de Căi Ferate Călători, unde are birourile şi Inspectoratul de Siguranţă Feroviară Cluj, mecanicii implicaţi în accident aşteptau obosiţi pe holuri. „Ce să vă spunem ? Aşteptăm să se facă ancheta. Oricum, ancheta se face cum se vrea de sus“, spune unul dintre cei implicaţi, care a refuzat să-şi spună numele sau dacă a fost mecanicul uneia dintre locomotive.
Cea mai vehiculată variantă în discuţiile „de pe holuri“ este mâzga „de două degete“ de pe linia ferată, la care s-au adăugat frunzele lipite de calea ferată.
Potrivit unei surse apropiate anchetei, măsurătorile au indicat că locomotiva a alunecat, după frânare, în jur de 120 de metri. „Poate şi mai mult. Nu ştim că nu am măsurat noi“, a fost completarea unuia dintre cei anchetaţi.
Unul dintre inspectorii clujeni a avansat şi varianta ca incidentul să nu fie declarat accident, însă varianta nu prea este posibilă datorită persoanelor rănite. Ancheta se face însă cu uşile închise şi nimeni nu îşi face planuri să pleacă din Cluj pentru cel puţin încă o zi.
CITEŞTE AICI TOATE ŞTIRILE DIN CLUJ
Urmăreşte ştirile din Cluj pe Twitter ori prin RSS, contactează-ne prin Yahoo! Messenger sa