Un nou accident pe calea ferată face victime printre pasageri - patru persoane au fost rănite, dintre care trei transportate la spital- după ce locomotiva care urma să tracteze trenul în care se aflau călătorii a lovit vagoanele cu viteză excesivă. Sursa: citynews.ro
Ciocnirea s-a produs între loca lităţile Fiad şi Romuli, din judeţul Bistriţa-Năsăud, acolo unde acceleratul Timişoara - Sighetu Marmaţiei a rămas blocat din cauza unei defecţiuni tehnice.
Locomotive vechi, conduse de mecanici stresaţi
În ultima perioadă, incidente feroviare au loc cel puţin odată pe săptămână, din cauze diverse, de la greşeli ale personalului, la defecţiuni tehnice sau starea deficitară a infrastructurii. Autorităţile şi lucrătorii din domeniu acuză nepăsarea din ultimii 20 de ani, care a transformat transportul pe calea ferată dintr-o variantă sigură într-una cât se poate de riscantă.
„În cazul de astăzi (ieri - n.r.) este vorba despre eroare umană. Din primele cercetări reiese că me - canicul de locomotivă nu a respectat procedura în astfel de cazuri”, explică secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Gheorghe Popa. În opinia acestuia, o altă problemă majoră este starea tehnică a trenurilor - circa 80% dintre locomotive au fost fabricate în anii ’60-’70, iar jumătate dintre acestea nu au mai fost modernizate. La vagoane, media de vârstă este de 31 de ani, în cazul celor de marfă, şi circa 25 de ani pentru cele de călători.
Un alt aspect care pune transportul în pericol este infrastructura nemodernizată: în urma subfinanţării, CFR In frastructură are pierderi de aproximativ 250 de milioane de euro.
Zilnic, peste 20% dintre trenuri întârzie
Sindicaliştii susţin că incidentele cauzate de erorile umane sunt urmare a stresului la care sunt supuşi angajaţii CFR. „Oamenii nu-şi primesc salari