Clienții societăților de leasing înapoiază mașinile. Autoturismele sunt revândute mult sub prețul de achiziție. Reducerile se situează între 30-50 de procente. Dintre clienții societăților de leasing, cele mai afectate de criză sunt persoanele juridice din domeniile transporturi și construcții.
Pe internet sau prin ziare, rubricile cu vânzări auto sunt pline cu oferte, de la banale autoturisme de familie, la limuzine de lux sau chiar autotrenuri. Toate au fost achiziționate în leasing, iar clienții nu își mai permit să achite ratele. “Se acordă o perioadă de grație sau se oferă clientului posibilitatea să plătească doar asigurarea de răspundere civilă și CASCO. Unii clienți preferă să renunțe la contract și înapoiază mașinile”, ne-a spus Cristian Stanciu, reprezentantul unei societăți de leasing. Așa se face că parcările societăților se umplu de autoturisme, printre care și limuzine de lux. “Sunt societăți de transport sau construcții care au achiziționat autoturisme însă nu și-au dimensionat bine afacerile pentru acest an. Acum nu mai au bani să achite leasingul”, ne-a spus Cristian Stanciu.
Mașini de lux la jumătate de preț
În parcurile auto din Oradea se găsesc autoturisme la bordul cărora făceau furori domnii cu bani. O limuzină Audi A8, spre exemplu, cu puțin peste 35.000 kilometri la bord se vindea cu 80.000 euro plus TVA. Acum, aceasta poate fi achiziționată la prețul de 35.000 euro plus TVA. “Încerc să găsesc un client care să preia contractul leasing pentru o mașină de 124.000 euro. Rata lunară ar fi de 2500 euro”, ne-a spus un tânăr a cărui afacere a fost afectată de criza financiară.
Cele mai căutate mărci
“Lumea nu mai are bani. Clienții caută, în special, autoturisme tip euro 2. Abia reușim să vindem două-patru mașini euro 4 într-o lună”, ne-a spus Iulian Molnar, managerul unui parc auto.