Vânzările Metro pe pieţele din Europa de Est au scăzut cu 13% în primele nouă luni, la 11,2 miliarde euro, de la 12,9 miliarde euro în perioada similară a anului trecut, afacerile grupului german fiind afectate în principal de modificările de preţuri şi de fluctuaţiile valutare nefavorabile. În condiţii comparabile, respectiv la cotaţii valutare constante, încasările Metro din vânzări în Europa de Est ar fi urcat cu 2,6% în intervalul analizat, se arată într-un comunicat
Vânzările Metro pe pieţele din Europa de Est au scăzut cu 13% în primele nouă luni, la 11,2 miliarde euro, de la 12,9 miliarde euro în perioada similară a anului trecut, afacerile grupului german fiind afectate în principal de modificările de preţuri şi de fluctuaţiile valutare nefavorabile.
În condiţii comparabile, respectiv la cotaţii valutare constante, încasările Metro din vânzări în Europa de Est ar fi urcat cu 2,6% în intervalul analizat, se arată într-un comunicat prezentat marţi de retailer.
Profitul EBIT (înainte de dobânzi şi impozitare) obţinut de grupul german în regiune a scăzut cu 30,7%, de la 563 milioane euro la 390 milioane euro, se arată în raportul trimestrial al grupului.
Zona iese foarte lent din criză
"Relansarea economică este foarte lentă în Europa de Est. Totuşi, deprecierea valutară a încetinit. Exodul de capital şi scăderea cererii pentru exporturile către Europa de Vest continuă să afecteze economiile acestor ţări (...) Sectorul de retail din regiune nu s-a putut deconecta de evoluţia economiei şi a înregistrat până acum în acest an contracţii semnificative, după rate de creştere de două cifre în 2008", se arată în raportul Metro.
Vânzările diviziei Cash & Carry a grupului în Europa de Est au scăzut cu 14,7% în primele nouă luni, de la 9,3 miliarde euro la 7,9 miliarde euro, iar reţeaua de magazine Real a înregistrat un declin de 8,6% a