Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a semnat in luna septembrie un act aditional cu firmele de constructii care sunt implicate in executia tronsonului de autostrada Moara Vlasiei - Ploiesti (42,5 km), prin care costul lucrarilor va creste cu 25%, pana la 883,7 mil. lei (210 mil. euro la un curs mediu de 4,2 lei/euro), fara TVA.
Desi Hotararea de Guvern (HG) privind majorarea pretului la acest tronson din cauza inlocuirii pamantului de umplere a corpului autostrazii cu balast (piatra sparta) a fost luata inca de anul trecut, actul aditional a fost semnat abia luna trecuta. Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, decizia a fost amanata dupa ce Curtea de Conturi a deschis o ancheta privind modul in care s-a facut aceasta majorare de pret de catre fosta conducere a CNADNR.
"Majorarea a fost aprobata anul trecut prin HG, insa Curtea de Conturi a considerat ca s-a semnat un contract ilegal, iar actuala conducere a CNADNR a trebuit sa refaca documentele", afirma sursa citata. O astfel de majorare a fost derulata in 2008 si la tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei (19 km), unde constructor este consortiul italian Pizzarotti-Tirena Scavi.
Licitatia pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti a fost castigata in 2007 de consortiul format din firmele romanesti UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa, la un pret cu mult sub cel specificat prin studiul de fezabilitate.
Potrivit informatiilor furnizate de Search Corporation, compania care a realizat in 2006 studiul de fezabilitate, pretul de constructie si montaj ar fi trebuit sa fie de 321 mil. euro fara TVA, in timp ce constructorii au castigat licitatia cu pretul de 702,5 mil. lei (210 mil. euro la cursul din 2007) fara TVA.
Actul aditional este motivat de dificultatile geotehnice din zona autostrazii, care au dus la schimbarea ma