- Diverse - nr. 410 / 3 Noiembrie, 2009 Numarul accidentelor feroviare din Romania concureaza iuteala cu care se raspandeste gripa noua (A/ H1N1) pe meleagurile noastre. O statistica din ultimele luni, septembrie si octombrie, a accidentelor din judetele Constanta, Craiova, Cluj, Galati, ultimele derulate la distanta de doar cateva zile (trei in 24 de ore!), constituie dovada incontestabila a unei ingrijorari majore. Ultimul accident, cel de la Romului (Bistrita-Nasaud), din 2 noiembrie a.c., in care locomotiva trimisa sa tracteze un tren accelerat, ramas intre statii, a intrat, cu mare viteza, peste garnitura stationata, ridica alte multe semne de intrebare. Motivele invocate sunt multe: banii nu ajung, starea proasta a infrastructurii, disponibilizarile. Se spune ca 50% din infrastructura (veche de 50 de ani) necesita reparatii capitale! Intr-adevar, acestea sunt motive reale. Totusi, cam prea multe, de la o vreme incoace, se intampla prin CFR, sub ministeriatul domnului Radu Berceanu (interimar ministru si al Agriculturii)! Prea multe accidente pe calea ferata! Lipsa de bani nu-i doar la CFR! Pe calatori asta nu-i intereseaza, ci sa ajunga in deplina siguranta la destinatie. Nu exista conditii pentru confort, este adevarat. Dar macar siguranta pe calea ferata sa fie! Atunci cand, in 24 de ore, se petrec trei accidente, ceva nu-i in regula! Iar "diagnosticul" de la CFR devine ingrijorator. Cineva amintea despre "virusul si sindromul Nicolaiciuc", cel care a pradat multi din banii CFR si a sters-o, pana ce Interpolul a pus mana pe el. Bani, nu multi, ce-i drept, au fost. Unde s-au dus ei? Ce destinatii au primit? Atunci cand se petrec accidente in serie pe CFR, romanul nu-i indreptatit sa se intrebe: oare nu-i vorba si despre indisciplina si lipsa de competenta? LAZAR LADARIU - Diverse - nr. 410 / 3 Noiembrie, 2009 Numarul accidentelor feroviare din Romania c