De câteva zile, Crin Antonescu a înţeles că e pe cale să piardă în faţa lui Mircea Geoană competiţia pentru rolul de prim-candidat anti-Băsescu, şi, implicit, intrarea în finala prezidenţială.
Din acest motiv îl atacă vehement pe partenerul său din majoritatea de 65%, numită şi coaliţia „Grivco”, şi acuză conspiraţia presei şi a mogulilor care aruncă pe piaţă „sondaje mincinoase”, în care scorul lui Geoană e „umflat”.
Motivele pentru care Antonescu ar putea rata intrarea în finală sunt simple. Nu a ştiut să-şi construiască o identitate politică dincolo de activismul său anti-Băsescu. S-a pierdut în acest cor electoral, prea aglomerat, alături de Geoană, Oprescu, Becali şi Vadim.
S-a lăsat amăgit de „sondorii” mogulilor care îl dădeau, înaintea campaniei, la egalitate cu candidatul PSD. S-a bizuit pe „efectul Oprescu” în privinţa disipării voturilor PSD.
Când Geoană bifa cu îndârjire, la concurenţă cu Băsescu, iarmaroacele, Crin Antonescu pierdea vara fără să înţeleagă faptul că e nevoie să-ţi şifonezi multe costume în băile de mulţime până să descoperi România rurală. Critica superior „dănţuiala” în vreme de criză şi concursurile de tuns oi.
Crin Antonescu s-a trezit prea târziu. Nu poţi fi candidat la fără frecvenţă. Iar mogulii au înţeles că e mai dificil de controlat un paravan politic care se trezeşte la amiază. Şi şi-au făcut alegerea.
Mircea Geoană are în spate doi moguli - Vîntu şi Voiculescu. Crin Antonescu, doar unul - Dinu Patriciu. Mogulii lui Geoană au televiziuni, pachete de analişti şi institute de sondaj pe care le-au pus la treabă. În acest timp, fostul petrolist vinde literatură sub formă de adevăr distanţat politic. Deşi mai bogat, mogulul lui Antonescu pare mai zgârcit cu campania. Nu-şi ţine toate ouăle într-un singur coş. Mogulii lui Geoană aruncă în joc toate resursele