La Braşov s-a încheiat duminică seară cea de-a şaptea ediţie a „Festivalului Naţional al Liedului Românesc”, una dintre cele mai complexe şi complete manifestări muzicale dedicate creaţiei naţionale.
Fondat şi realizat de Mariana Nicolesco, în colaborare cu Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor, cu Ministerul Culturii şi cu forurile braşovene, Festivalul cuprinde Concursul de Interpretare, Recitaluri ale Laureaţilor ediţiilor precedente şi Simpozionul de Muzicologie.
Ca de obicei la start s-au înscris un număr mare de concurenţi, veniţi de la principalele facultăţi de muzică din ţară: Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara.
Şi tot ca de obicei, datorită unui nivel artistic foarte bun, premiile au fost divizate şi împărţite ex-aequo, pentru a reflecta cât mai bine diferenţele mici dintre mediile finale. Juriul, prezidat de Mariana Nicolesco şi alcătuit din acad. Cornel Ţăranu, prof.univ.dr. Octavian Lazăr Cosma (Preşedintele Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor), prof.univ.dr. Adrian Pop (Rectorul Academiei de Muzică „Gh. Dima”) şi compozitoarea Carmen Petra-Basacopol, a stabilit următorul clasament:
Premiul I ex-aequo – tenorul Ştefan Pop (Cluj), soprana Luiza Fatyol (Cluj) şi baritonul Mihai Dohotari (Chişinău, masterand la Bucureşti)
Premiile de excelenţă, ex-aequo – Bianca Mărgean, Adela Zaharia, Năforniţă Valentina, Baciu Bogdan şi Ioana Mitu
Premiul II ex-aequo – Florin Sâmpelean, Ovidiu Daniel, Andreea Novac
Premiul III ex-aequo – Stanca Manoleanu, Micu Silvia, Barbara Balasz
Premiile Uniunii Compozitorilor – Octavian Dumitru, Naomi Veresz, Maria Hândorean
Premiul Special al Juriului ex-aequo – Radu Pintilie, Cristina Tohătan, Gelu Dobrea, Bianca Pătraş
Prin urmare premii multe, menite a încuraja interpretarea creaţiei naţionale şi performanţele tinerilor concurenţi, care (dincol