Un motor local de cautare pe internet concentrat pe indexarea site-urilor cu continut in limba romana poate castiga cota de piata in detrimentul liderilor actuali - gigantii Google si Yahoo!, in masura in care va reusi sa ofere rezultate mai bune la cautari si va reusi sa raspunda mai repede schimbarilor din preferintele utilizatorilor, spun reprezentantii MediaPro Interactiv (MPI), divizia de internet a grupului MediaPro.
MPI a lansat ieri oficial Okidoki, primul motor de cautare autohton care indexeaza in exclusivitate site-urile de limba romana, pe o piata care este dominata autoritar de compania americana Google.
Construit in ideea de a oferi rezultate cat mai bune la cautarile pe internet pentru site-urile cu continut in limba romana, Okidoki poate fi utilizat atat pentru cautari generale instant, cat si pentru cautari specifice in principalele site-uri de stiri, pe bloguri si pe conturile de Twitter.
"Noi speram sa avem succes pentru ca ne focusam strict pe Romania si speram ca astfel sa ne adaptam mai repede la piata locala de cautare", a declarat Orlando Nicoara, directorul general al MPI. "La nivel local, noi speram sa oferim rezultate mai bune decat rivalii la cautarea pe net", a adaugat el. In fiecare zi 3,7 milioane de romani intra pe internet, iar cea mai populara activitate online este cautarea de informatii, potrivit unui studiu realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) in perioada ianuarie 2008-ianuarie 2009 pe un esantion de 17.000 de persoane, reprezentativ pentru noua milioane de persoane.
kidoki a fost lansat online in decembrie 2008, iar de atunci, potrivit MPI, functiile motorului de cautare au fost imbunatatite, astfel incat, in prezent, utilizatorii au la dispozitie sugestii generate automat la tastarea sintagmelor cautate si link-uri relationate in functie de subiectul cautarii pentru a usura gasirea