Compania aeriana de stat Tarom si operatorul low-cost Blue Air mizeaza iarna aceasta pe destinatia de schi Salzburg din Austria, care va atrage peste 40.000 de turisti romani, nivel similar cu cel de anul trecut.
Anul trecut numarul romanilor care s-au cazat in landul Salzburg a fost in crestere cu 42,5%, pana la peste 40.000 de turisti, durata medie de sedere fiind de 4,2 nopti, potrivit lui Gerhard Leskovar, marketing manager al oficiului de promovare al Salzburg, care estimeaza ca iarna aceasta numarul turistilor romani se va mentine la nivelul de anul trecut.
Landul Salzburg are 22 de regiuni de schi cu 1.700 kilometri de partii. Romanii care au mers la schi in Salzburg au cheltuit in medie 1.200 de euro, intr-un sejur de cinci zile, potrivit lui Leskovar. Altfel spus, turisti romani au lasat in aceasta destinatie de schi aproape 50 de milioane de euro.
Cu aeronave ce zboara o data pe saptamana si au o capacitate de 124 de locuri si respectiv 150 de locuri, companiile aeriene Tarom si Blue Air estimeaza un grad de ocupare de peste 80%, ce le-ar putea asigura cateva mii de pasageri pe aceasta ruta.
"Aproape 95% din locurile din avion au fost rezervate in perioada de Revelion. Aceasta este o cursa de nisa pe care o operam anul acesta pentru prima oara. Estimam ca vom avea un grad de ocupare de peste 80% pe ruta Bucuresti-Salzburg", a declarat Dragos Dura, sef serviciu vanzari in cadrul departamentului marketing si vanzari la Tarom.
Tarom ar putea transporta aproape 2.000 de pasageri pe aceasta ruta, potrivit calculelor ZF, care iau in considerare capacitatea aeronavei, gradul de ocupare estimat si numarul de zboruri dus-intors pe saptamana. Pe aceasta ruta operatorul de stat concureaza cu compania low-cost Blue Air, cu afaceri de 115 mil. euro anul trecut. Daca la Tarom pretul unui bilet dus-intors pe Bucuresti-Salzburg, pentru p