Tronsonul de autostrada Nadlac-Arad (38,5 km), ultimul de pe coridorul IV, care ar trebui sa lege infrastructura rutiera romana cu cea din Ungaria, este "in stadiul zero", fara a avea un traseu stabilit, desi pentru acest proiect pot fi accesate deja fonduri de la Uniunea Europeana. In cel mai bun caz, lucrarile ar putea incepe anul viitor, iar durata de executie va fi de cel putin doi ani.
"Acest sector (Nadlac-Arad - n. red.) nu era cuprins in niciun plan, pentru nicio finantare", a spus Berceanu, intr-o vizita la autostrada Arad-Timisoara (32 km), la care au inceput lucrarile anul acesta si urmeaza sa fie gata in vara lui 2011. Costurile de construire a autostrazii Arad-Timisoara sunt estimate la 270 de milioane de euro, cu TVA. Licitatia de constructii a fost castigata de firmele Astaldi, din Italia, si FCC Construction, din Spania.
Din suma totala, 115 milioane de euro sunt alocati pentru lucrarile la centura rutiera a municipiului Arad, pentru care s-a semnat, in 14 martie, contractul cu firma constructoare FCC Construction.
In ceea ce priveste continuarea autostrazii de la Timisoara spre Sibiu, Berceanu a spus ca urmatorul sector care va intra in lucru este Timisoara-Lugoj. In prezent se lucreaza si la centura Timisoara (12 km) la profil de autostrada si centura Arad (12 km).
"Pentru Timisoara-Lugoj suntem intr-un stadiu avansat cu documentatiile. Vom da drumul imediat la lucrari, la inceputul anului viitor. Proiectele au fost trimise pentru aprobari la Uniunea Europeana, iar banii sunt asigurati din fondurile europene", a afirmat Berceanu.
Banii pentru autostrada de pe Coridorul IV Pan European sunt asigurati in perioada 2007-2013 din Programul Operational Sectorial pentru Transport.
Tronsonul de autostrada Nadlac-Arad (38,5 km), ultimul de pe coridorul IV, care ar trebui sa lege infrastructur