Vânzările de produse incluse în segmentul de bunăstare şi sănătate, precum ceaiurile naturale, uleiul de măsline şi vitaminele, plasează România în topul ţărilor cu cea mai rapidă creştere din ultimii cinci ani. Ca valoare însă, trebuie să recuperăm decalajul faţă de ţările din Europa de Vest, potrivit unui studiu al Euromonitor.
Numărul mare de locuitori din mediul rural şi criza financiară sunt două dintre motivele pentru care România, în ciuda vânzărilor în creştere de 5-6 ori faţă de anii trecuţi şi a modernizării pieţei de retail, mai are până să se alinieze la nivelul ţărilor dezvoltate în ceea ce priveşte obiceiurile de consum. "Un obstacol important în dezvoltarea segmentului de sănătate şi bunăstare îl constituie diferenţa foarte mare dintre consumatorii din mediul urban şi cei din mediul rural. În 2007, 46% din populaţia României locuia în mediul rural, populaţie formată mai ales din persoane care nu au acces şi nu-şi pot permite acest tip de produse", a declarat Ewa Hudson, şefa diviziei de cercetare a segmentului de Health and Wellness din cadrul Euromonitor International.
Alimente
Vânzările la iaurturile funcţionale au crescut de cinci ori ca valoare în perioada 2004-2009, urmând să ajungă la 39 milioane de euro până la sfârşitul acestui an. În 2000, categoria iaurturilor funcţionale reprezenta mai puţin de 4% din categoria iaurturilor, iar în 2009 a crescut la aproape 20%. Până în 2014, Euromonitor estimează că iaurturile funcţionale (atât cele clasice, cât şi cele de băut) vor totaliza vânzări de 71 milioane de euro, dublu decât anul acesta.
Vânzările de lapte de soia au crescut cu 133% în perioada 2004-2009, ajungând la 3 milioane de lei (700.000 de euro) anul acesta. La fel ca majoritatea alimentelor din categoria produselor de sănătate şi bunăstare, vânzările sunt concentrate în Bucureşti şi în restul ora