Constructorul auto General Motors a anuntat ca nu va mai vinde marca Opel, decizia declansand o controversa politica si diplomatica.
Conducerea General Motors a explicat printr-un comunicat ca s-a hotarat sa pastreze divizia europeana ca urmare a imbunatatirii mediului de afaceri si a importantei pe care Opel/Vauxhall o are in plan global, transmite AFP.
Consiliul director a anuntat, de asemenea, ca va incerca sa restructureze Opel cat mai repede. GM a mai precizat ca restructurarea vizeaza reducerea costurilor cu pana la 3 miliarde euro.
General Motors a mai spus ca pastrarea marcii germane in portofoliul sau si restructurarea acesteia este cea mai profitabila solutie pentru ei. Opel are peste 50.000 de muncitori in fabricile din Europa.
Fritz Henderson, presedintele si directorul executiv al GM, a afirmat ca vor prezenta in curand planul de restructurare Germaniei si altor guverne europene.
Decizia surprinzatoare nu i-a cazut bine cancelarului german Angela Merkel, aflata in vizita la Washington, care a incurajat vanzarea Opel companiei canadiene Magna deoarece era cea mai buna solutie pentru pastrarea celor 25.000 de locuri de munca din Germania.
Guvernul german a transmis companiei ca regreta decizia, purtatorul de cuvant al executivului de la Berlin precizand ca Angela Merkel a cerut intrunirea Cabinetului in cursul zilei de miercuri.
Constructorul auto General Motors a anuntat ca nu va mai vinde marca Opel, decizia declansand o controversa politica si diplomatica.
Conducerea General Motors a explicat printr-un comunicat ca s-a hotarat sa pastreze divizia europeana ca urmare a imbunatatirii mediului de afaceri si a importantei pe care Opel/Vauxhall o are in plan global, transmite AFP.
Consiliul director a anuntat, de asemenea, ca va incerca sa restru