Circuitul mondial de Formula 1 primeşte o veste proastă. Echipa Toyota a anunţat că se retrage din acest sport. Constructorul japonez vrea astfel să reducă pe cât posibil costurile, în contextul crizei economice. Compania invocă într-un comunicat "condiţii economice dificile". Amintim, echipa BMW a anunţat în iulie că va părăsi Formula 1 la sfârşitul acestui sezon. BMW devine astfel al doilea constructor care se retrage din Marele Circ, după Honda.
Circuitul mondial de Formula 1 primeşte o veste proastă. Echipa Toyota a anunţat că se retrage din acest sport. Constructorul japonez vrea astfel să reducă pe cât posibil costurile, în contextul crizei economice. Compania invocă într-un comunicat "condiţii economice dificile".
Toyota anunţase deja în luna iulie că renunţă la găzduirea Marelui Premiu de Formula 1 al Japoniei, începând din 2010, pe circuitul de la Muntele Fuji, tot din motive financiare.
Constructorul japonez a renunţat şi la colaborarea cu echipa britanică Williams, căreia îi furniza motoare începând din 2007.
Anunţul făcut de Toyota nu este singular în Formula 1. Cu două zile în urmă, fabricantul japonez de pneuri Bridgestone - furnizor unic al Formulei 1 - a spus că se va retrage la finalul sezonului 2010, tot din cauza situaţiei economice.
Să menţionăm că Toyota a încheiat sezonul 2009 pe locul cinci în clasamentul general al constructorilor.
Amintim, echipa BMW a anunţat în iulie că va părăsi Formula 1 la sfârşitul acestui sezon. BMW devine astfel al doilea constructor care se retrage din Marele Circ, după Honda.
Această decizie face parte dintr-o "reaşezare strategică", prin care compania se va axa pe crearea de noi tehnologii şi proiecte pentru gestionarea durabilă şi favorabilă a mediului, Formula 1 nemaireprezentând un mod de promovare.
Compania Honda s-a retras şi ea din Formula 1, în decembrie 200