„Faianţarea” după modelul Pasajului Unirii nu va scăpa în totalitate artera subterană de la Victoriei de infiltraţiile generate de pânza freatică. Responsabilii de la Administraţia Străzilor promit însă că bucureştenii nu vor mai avea de-a face cu inundaţii în cele două pasaje.
Lucrările la Pasajul Victoria au început la sfârşitul lunii septembrie, la două săptămâni de la finalizarea celor de la Unirii. În maximum o lună şi jumătate, şoferii care suportă acum restricţiile de trafic în zonă vor circula printr-un pasaj aproape nou, fără probleme, promite Manuela Popescu, directorul Direcţiei Drumuri, din cadrul Administraţiei Străzilor.
Până atunci, bucureştenii care trec prin pasaj observă cum muncitorii cârpesc fisurile şi le acoperă cu plăci lucioase de granit. „Pasajul acesta nu a fost niciodată reparat. Nu cred ca peticeala asta va rezolva adevărata bubă: inundaţiile, zidurile şubrezite şi de carosabil nu mai zic!”, a spus ieri un taximetrist.
În replică, directoarea de la Străzi susţine că infiltraţiile vor fi istorie, datorită lucrărilor din prezent care „astupă fisurile din beton prin injectarea de răşină”.
„La noi nu se va face condens ca la Obor!”
Cu toate acestea, Manuela Popescu a spus că pânza freatică ar putea da bătăi de cap în continuare. „Problema pânzei freatice este şi la Pasajul Unirii, însă noi am rezolvat pe cea a infiltraţiilor. Veţi vedea că nu va apărea condens, aşa cum se observă în Pasajul Obor”, a mai spus Popescu.
Spre deosebire de Unirii, la Pasajul Victoria se va reabilita şi carosabilul, iar lucrările vor fi afectuate de către aceeaşi firmă. Este vorba despre Societatea de Construcţii de Transporturi Bucureşti, care este plătită cu suma de trei milioane de euro. Potrivit Primpriei Capitalei, reabilitarea Pasajului Victoria presupune lucrări de ameliorare a stabilităţii dar şi de amenajări conform standa