Vânzările de ciment din România ale grupului german HeidelbergCement au scăzut în primele nouă luni cu 16%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, iar tendinţa preţurilor a fost de creştere. Vânzările din România au avut o pondere de 4,3% din cifra de afaceri totală a grupului din operaţiunile cu ciment din perioada ianuarie-septembrie, se arată în raportul financiar al HeidelbergCement pentru primele nouă luni ale 2009. În Europa, vânzările de ciment şi clincher (semi
Vânzările de ciment din România ale grupului german HeidelbergCement au scăzut în primele nouă luni cu 16%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, iar tendinţa preţurilor a fost de creştere.
Vânzările din România au avut o pondere de 4,3% din cifra de afaceri totală a grupului din operaţiunile cu ciment din perioada ianuarie-septembrie, se arată în raportul financiar al HeidelbergCement pentru primele nouă luni ale 2009.
În Europa, vânzările de ciment şi clincher (semifabricat din care se obţine cimentul, n.r.) au coborât în volum în primele nouă luni cu 18,7%, la 27,2 milioane de tone.
"Scăderea volumelor de ciment şi clincher a încetinit în ultimele luni, însă pe cele mai multe pieţe vânzările sunt simţitor mai reduse decât în anul anterior. Încetinirea declinului a fost semnificativă în unele state din estul Europei, precum Polonia, România şi Bosnia. În Marea Britanie, se observă o stabilizare a trendului, însă la niveluri scăzute", se arată în raport.
Vânzări de 4 mld. euro pe Europa
Livrările de agregate s-au redus cu 21,4% în perioada analizată, la aproape 75 de milioane de tone. Operaţiunile din Europa au adus HeidelbergCement vânzări de patru miliarde de euro în primele nouă luni, în scădere cu 28,6% comparativ cu acelaşi interval din 2008. Declinul reflectă cursurile de schimb valutar nefavorabile.
La nivel de grup, cifra de afaceri s-a situ