Piaţa de carduri are un potenţial ridicat de dezvoltare, în condiţiile în care doar jumătate din populaţie deţine un card bancar, iar românii sunt mai preocupaţi de felul cum arată produsul decât de securitatea acestuia, a declarat managerul MasterCard Europe România, Denisa Mateescu. "Respondenţii la sondajul MasterCard păreau mai preocupaţi de design-ul cardului decât de securitate, iar aceasta este o problemă de educare a pieţei. Cred că nu mulţi consumatori fac diferen�
Piaţa de carduri are un potenţial ridicat de dezvoltare, în condiţiile în care doar jumătate din populaţie deţine un card bancar, iar românii sunt mai preocupaţi de felul cum arată produsul decât de securitatea acestuia, a declarat managerul MasterCard Europe România, Denisa Mateescu.
"Respondenţii la sondajul MasterCard păreau mai preocupaţi de design-ul cardului decât de securitate, iar aceasta este o problemă de educare a pieţei. Cred că nu mulţi consumatori fac diferenţa între cardul cu bandă magnetică şi cel cu cip. Trebuie să educăm piaţa, consumatorul, pentru ca el să poată să facă o alegere în cunoştinţă de cauză, întrucât atunci şi el va fi mulţumit şi industria va merge bine", a spus Mateescu, la un seminar despre piaţa de carduri din România.
La ce se uită românii când îşi aleg cardul
MasterCard realizează lunar un sondaj despre cardurile bancare, cu scopul de a observa obiceiurile de utilizare. Astfel, lunar sunt realizate 200 de interviuri în rândul persoanelor de peste 18 ani, utilizatori ai cardurilor bancare. Eşantionul acoperă atât zone rurale, cât şi urbane.
Principalele caracteristici în achiziţionarea unui card sunt aproape identice la cardurile de credit şi de debit şi se referă în principal la comisioanele de administrare, ratele dobânzilor şi bonusurile.
"În ceea ce priveşte caracteristicile pentru care achiziţionează un card de debit, ta