Gabriel Achim a renunţat la funcţia de director de resurse umane al companiei farmaceutice A&D Holding şi a înfiinţat o casă de producţie. Colaborarea cu freelanceri şi închirierea de echipamente pentru filmările de reclame şi filme îl ajută pe Achim, unul dintre acţionarii Green Film, să scape de criză. La 34 de ani, Gabriel Achim are un portofoliu bogat de masterate pe zona de business. Şi totuşi, nu îl vezi „la cravată“, vorbind despre marea corporaţie din care face parte. După ce a lucrat la BRD şi la grupul farmaceutic A&D Holding, ocupând poziţii de conducere în resurse umane, a vrut să o ia de la zero: şi-a dat demisia în plină ascensiune a carierei şi s-a apucat de regie de film.
Şi pentru că în România nu poţi face film fără bani, s-a gândit că o casă de producţie nu i-ar strica. Aşa că, împreună cu un alt regizor, un producător şi o investiţie de peste 100.000 de euro au deschis Green Film.
Munca propriu-zisă a început la sfârşitul lui 2008, tocmai când criza se făcea simţită în România. Într-un fel, recesiunea a fost o oportunitate pentru Green Film. Pentru că bugetele de comunicare au fost reduse şi clienţii au început să fie interesaţi de modalităţi de promovare mai ieftine şi mai creative, atenţia companiilor s-a îndreptat către campaniile virale, adoptate de Green Film. „Se caută soluţii pentru a comunica eficient şi cu bani puţini “, spune Achim.
În plus, pentru a „ajusta“ din cheltuieli, compania nu a făcut angajări, ci a colaborat cu freelanceri şi a închiriat toate echipamentele necesare pentru zilele de filmare.
Produs de criză: „video4business“
În afară de campanii virale şi câteva reclame TV, casa de producţie a lansat, în urmă cu câteva luni, un nou instrument de comunicare: „video4business“. „Realizăm video cu o poveste care să se ataşeze, în principiu, site-ului companiei