La două decenii de la Revoluţie, în plin haos economico-politic, teatrele şi operele din ţară se dovedesc a fi instituţii capabile să supravieţuiască crizei. Întoarcerea publicului în sălile de spectacol se traduce prin mii de bilete vândute şi reprezentaţii care au loc cu casa închisă. Fenomenul a căpătat o amploare naţională. Aproape toate instituţiile culturale din ţară beneficiază de un aflux impresionant de spectatori şi, implicit, de vânzări-record. Cinci spectacole incluse în Festivalul Naţional de Teatru, aflat în plină desfăşurare, au avut toate locurile vândute, chiar înainte de începerea festivalului.
Deşi preţul biletelor variază în acest an de la 21,2 la 63,6 lei, cele cinci producţii au captat imediat atenţia publicului. „Casa Zoikăi“ de Mihail Bulgakov, în regia lui Alexandru Tocilescu, „Orfeu şi Euridice“, în regia lui Alexandru Darie, „Lear“, de Andrei Şerban, „Ioana şi Focul“, de Matei Vişniec, în regia Cătălinei Buzoianu, şi „Sinucigaşul“, de Nikolai Erdman, în regia lui Felix Alexa şi-au asigurat sala plină ochi.
Listă de aşteptare la piesele lui Mimi Brănescu
Marcel Iureş, directorul Teatrului Act, confirmă interesul publicului pentru dramaturgia de calitate. Peste 2.000 de persoane se află pe o listă de aşteptare a Teatrului Act, pentru un bilet la piesele scrise de Mimi Brănescu şi puse în scenă de regizorii Vlad Massaci, Alexandru Dabija şi Claudiu Goga. Astfel, spectacolul „Flori, fete, filme sau băieţi“ (Vlad Massaci) a avut premiera la 5 aprilie, „Dumnezeul de a doua zi“ (Claudiu Goga) - 8 septembrie şi „Acasă la tata“ (Alexandru Dabija), la 21 septembrie.
„Există o listă de aşteptare de 2.000 de persoane care vor să vadă acest pachet“, a declarat Marcel Iureş. „Ar fi grozav să jucăm 20 de reprezentaţii, una după alta, dar nu cred că urbea noastră e pregătită pentru aşa ceva“, a mai