Constructorul auto american General Motors a anunţat ieri că nu va mai vinde marca germană Opel grupului canadian Magna, pe fondul îmbunătăţirii mediului de afaceri şi a faptului că va încerca să restructureze divizia europeană, relatează AFP. Decizia a nemulţumit profund autorităţile germane. " Având în vedere ameliorarea mediului de afaceri pentru GM din ultimele luni şi importanţa diviziilor Opel/Vauxhall pentru strategia internaţională a grupului, consiliul administrativ a decis să păstreze Opel, urmând să înceapă restructurarea operaţiunilor din Europa cât mai repede ", a explicat grupul american într-un comunicat.
Directorul general al GM, Fritz Henderson, a declarat că va prezenta urgent planul de restructurare în Germania şi în ţările implicate şi speră că acesta va fi considerat favorabil.
" Conştientizăm că încetineala şi complexitatea acestui proces (n.r. de vânzare al Opel) au fost epuizante pentru toţi cei implicaţi. Însă, de la început, scopul nostru a fost să găsim cea mai bună rezolvare pe termen lung pentru clienţii noştrii, angajaţi, furnizori şi dealeri ", a precizat el, adăugând că soluţia finală a fost considerată " cea mai stabilă şi mai rentabilă pentru a asigura evoluţia Opel/Vauxhall pe termen lung ".
GM a mai precizat că restructurarea vizează reducerea costurilor cu până la 3 miliarde euro.
Rainer Bruderle: comportamentul GM este "absolut inacceptabil"
Ministrul german al economiei, Rainer Bruderle, a declarat astăzi că General Motors are un comportament "absolut inacceptabil", după decizia grupului american de a încheia negocierile cu Magna.
Ministrul vrea ca " General Motors să prezinte cât mai curând posibil planurie de restructurare " prevăzute pentru Opel, divizie ce are patru uzine în Germania, a mai spus acesta înaintea unei reuniuni ministe