- Editorial - nr. 411 / 4 Noiembrie, 2009 Dupa sperietura apocaliptica servita ucrainenilor, care nu mai scot nasul pe strada decat cu masca _ mai ceva decat in Mexic _, panica tinde sa se extinda si in Romania. Ca in fiecare toamna friguroasa... ex abrupto, dupa vara tarzie, sarind cu sprinteneala din tricou si slapi direct in cojoc si clapari, in asteptarea primului ger care sa crape pietrele si toti virusii porcini sau numai aviari, romanii stranuta, tusesc si isi sufla nasul. De cele mai multe ori, in proximitatea celor mai mult sau mai putin apropiati, fiinte sociabile fiind, din cale-afara! Narav util mai micilor ori mai marilor dezvoltatori, fiinca, odata cu criza economica mondiala, care, ca orice criza respectabila, nu poate fi rezolvata decat cu bani..., se creeaza noi "industrii". Maruntica industrie a mastilor, de exemplu! In farmacii, o mascuta se poate achizitiona cu 1,40 lei. Si cererea e mare! 7.000 de litri de dezinfectant si 60.000 de masti vor ajunge numai in scolile bucurestene. "Reclama - sufletul comertului!" Vanzarea mastilor, ca si a celor doua vaccinuri existente, merge de minune! Lasandu-se convinsi de specialisti ca a venit sfarsitul lumii, oamenii, bietii de ei, mai de sila-de mila, mai de frica, cauta acum, innebuniti, vaccinuri. Pana si celebrul Tamiflu, care, in cele mai multe cazuri s-a dovedit la fel de eficient ca apa de trandafiri. Vestile sunt contradictorii. Cu atat mai contradictorii cu cat, zice-se, gripa va dura tot atata vreme cat si criza economica..., adica doi ani! Simpla coincidenta? Asa stie, si asa ne spune dr. Adrian Streinu Cercel. Masurile de preventie sunt banale, amintind primele notiuni de igiena deprinse in primii ani, acasa si la gradinita - dezinfectare mainilor si a hainelor la intrare -, fara a implica vreo medicatie anume, ori, data fiind situatia, vitaminizarea suplimentara a copiilor macar cu... un mar, in