Desi au aplicat si "oferte de criza", importatorii de avioane private nu au mai reusit in acest an sa egaleze vanzarile din 2008, un an in care doi oameni de afaceri din Romania au cumparat cele mai scumpe avioane private care au fost vreodata inmatriculate la noi, pentru 60 de milioane de euro, scrie revista Business Magazin.
Bucuresti-Atena-Bucuresti-Paris-Bucuresti-oriunde in tara. E un traseu care poate fi usor facut intr-o singura zi, atunci cand ai un avion ce iti sta in permanenta la dispozitie. Dincolo de valoarea simbolica, de insemn al bogatiei personale, utilitatea unui asemenea avion este incontestabila.
Multi oameni de afaceri spun ca intre un iaht si un avion, l-ar prefera oricand pe cel de-al doilea (bineinteles, cu exceptia cazurilor cand la intrebare raspunde un navigator impatimit).
Un avion particular costa o mica avere, s-ar putea spune, in conditiile in care pretul unui avion nou nu e mai mic de 200.000 de euro. Daca mergem spre limitele superioare de pret ale acestor "mijloace de transport privat", ajungem la sume exorbitante - cateva milioane sau cateva zeci de milioane de euro. Pentru aparatele de zbor luate la mana a doua, preturile sunt cu mult mai mici, coborand chiar si la cateva zeci de mii de euro.
Pentru un muritor de rand, preturile sunt inaccesibile, insa pentru oamenii de afaceri - pentru ca ei sunt tinta principala a celor ce comercializeaza avioane particulare - sunt rezonabile, din moment ce in anii trecuti numarul proprietarilor a crescut sustinut. Numai anul trecut, doi oameni de afaceri din Romania au cumparat cele mai scumpe avioane private care au fost vreodata inmatriculate la noi: 60 de milioane de euro.
Din 2001 si pana anul trecut, numarul avioanelor private inmatriculate in Romania a ajuns la 84, conform statisticilor, ceea ce inseamna aproximativ 80 de oameni de afaceri care obi