Constructorul General Motors (GM) a decis să păstreze marca Opel, punând astfel punct lunilor de negocieri intense purtate cu Magna Internaţional şi banca rusească Sberbank, care ar fi putut sprijini o eventuală tranzacţie.Decizia vine după ce compania americană a anunţat, marţi, prima creştere a vânzărilor din ultimele 21 de luni, pe fondul unui mediu de afaceri îmbunătăţit. În plus, GM a motivat decizia şi prin importanţa pe care Opel şi unitatea engleză Vauxhall o au �
Constructorul General Motors (GM) a decis să păstreze marca Opel, punând astfel punct lunilor de negocieri intense purtate cu Magna Internaţional şi banca rusească Sberbank, care ar fi putut sprijini o eventuală tranzacţie.
Decizia vine după ce compania americană a anunţat, marţi, prima creştere a vânzărilor din ultimele 21 de luni, pe fondul unui mediu de afaceri îmbunătăţit. În plus, GM a motivat decizia şi prin importanţa pe care Opel şi unitatea engleză Vauxhall o au în strategia globală a constructorului.
Mai mult, vânzările GM în SUA au crescut cu 5% în cursul lunii trecute, aceasta fiind prima creştere înregistrată din ianuarie 2008. Vânzările la nivel global ale companiei au crescut cu 3%.
Consilierii GM recomandau încă din luna august opţiunea de păstrare a constrolului asupra Opel, precum şi solicitarea de ajutoare financiare altor state europene, înafară de Germania.
GM va trebui să returneze banii alocaţi de guvernul german
Ca urmare a deciziei GM, ministrul german al economiei, Rainer Bruederle, a declarat că banii alocaţi de guvernul german pentru sprijinirea Opel (1,5 miliarde de euro - n.r.) vor trebui să fie înnapoiaţi de către compania americană.
"Vom lua înapoie banii contribuabililor", a spus Bruederle în cadrul unei conferinţe susţinută în Berlin. Cu această ocazie, ministrul a criticat aspru decizia G