Şeful Mercedes-Benz România este convins că piaţa de aici are un potenţial enorm însă criza, care pentru clienţii mărcilor pe care le reprezintă este mai mult una de încredere decât una financiară, ţine vânzările în frâu. Michael Grewe a declarat în exclusivitate pentru Capital că trecerea bruscă de la un mediu favorabil la unul ostil a fost încercarea cea mai grea prin care a trecut de când se află la conducerea reprezentanţei din România. Capital: Acum, când piaţa
Şeful Mercedes-Benz România este convins că piaţa de aici are un potenţial enorm însă criza, care pentru clienţii mărcilor pe care le reprezintă este mai mult una de încredere decât una financiară, ţine vânzările în frâu. Michael Grewe a declarat în exclusivitate pentru Capital că trecerea bruscă de la un mediu favorabil la unul ostil a fost încercarea cea mai grea prin care a trecut de când se află la conducerea reprezentanţei din România.
Capital: Acum, când piaţa este în cădere liberă mai consideraţi că preluarea activităţii de import de la grupul Ţiriac a fost o idee bună?
- Noi nu mergem pe o piaţă pe termen scurt. Credem în piaţa acestei ţări. Criza nu ne-a schimbat planurile pe termen lung. Aşa cum a fost o decizie bună în 2006 – 2007, consider că Şi acum a fost o decizie bună.
Capital: Vă propun un scenariu. Să zicem că suntem în august 2008 şi ştim că suntem în pragul unei crize care va reduce piaţa cu 50%. Ce măsuri aţi lua pentru a vă proteja afacerea?
- Cred că mai mult contează când iei măsurile. Toate măsurile pe care le-am luat ar rămâne la fel, doar că am fi făcut totul mai devreme. Cel mai greu este să te schimbi rapid după cerinţele clienţilor care, în ultima vreme au fost axate pe preţ.
Capital: Care sunt perspectivele pieţei până la sfârşitul acestui an? Cum vedeţi 2010?
- Până acum am avut de a face c