Reteaua de magazine Metro Cash & Carry Romania, cel mai mare retailer de pe piata locala, a coborat sub pragul de vanzari de un miliard de euro la noua luni, potrivit estimarilor ZF pe baza rezultatelor raportate de grupul Metro.
Estimarile au luat in calcul ponderea de 11-12% a retelei din Romania in vanzarile si in numarul total de magazine ale Metro Cash & Carry din Europa de Est, la nivelul anului 2008. Operatorul a avut vanzari de 7,94 miliarde de euro in Europa de Est in primele noua luni, in scadere cu aproape 15% fata de perioada similara din 2008. In regiune, Metro Cash & Carry opereaza o retea de 206 magazine in 13 tari, dintre care 24 in Romania. Declinul vanzarilor in regiune s-a accentuat in T3, ajungand la 17,2%.
Excluzand insa fluctuatiile cursului de schimb inregistrate de monedele tarilor mentionate, vanzarile retelei in Europa de Est s-au majorat cu 2,6% in acest interval.
"Relansarea economica este foarte lenta in Europa de Est. Totusi, deprecierea valutara a incetinit. Exodul de capital si scaderea cererii pentru exporturile catre Europa de Vest continua sa afecteze economiile acestor tari. Sectorul de retail din regiune nu s-a putut deconecta de evolutia economiei si a inregistrat pana acum, in acest an, contractii semnificative, dupa rate de crestere de doua cifre in 2008", se arata in raportul grupului Metro.
La nivel de grup, vanzarile Metro in regiune s-au diminuat cu 13% in intervalul mentionat, ajungand la 11,2 mld. euro.
In ultimii ani, grupul german a mizat puternic pe piata hipermarketurilor din Romania, pe care si-a facut intrarea in 2006 cu divizia Real. In acelasi timp, reteaua Metro (care tinteste clienti precum restaurante sau mici comercianti) a franat expansiunea la nivel local, anuntand investitii masive doar in remodelarea unor unitati vechi. Singurul magazin nou al Metro Cash & Carry Romania d