După investiţii de zeci de milioane de euro în reţelele de fibră optică, Telecomunicaţii CFR şi Teletrans, operatori aflaţi în proprietatea statului, atacă o piaţă extrem de disputată: cea a serviciilor de internet. Desprinse din companii cu rol central în economia românească (CFR Infrastructură şi Transelectrica), cei doi operatori au intrat în etapa în care pregătesc oferte concurenţiale menite să atragă clienţi din sectorul privat. Dacă în prezent firmele care le-
După investiţii de zeci de milioane de euro în reţelele de fibră optică, Telecomunicaţii CFR şi Teletrans, operatori aflaţi în proprietatea statului, atacă o piaţă extrem de disputată: cea a serviciilor de internet.
Desprinse din companii cu rol central în economia românească (CFR Infrastructură şi Transelectrica), cei doi operatori au intrat în etapa în care pregătesc oferte concurenţiale menite să atragă clienţi din sectorul privat. Dacă în prezent firmele care le-au dat naştere acoperă circa 70% din veniturile fiecărei entităţi, atât Horia Hăhăianu, director general al Teletrans, cât şi Ciprian Vrânceanu, directorul Telecomunicaţii CFR, spun că doresc să crească ponderea veniturilor generate de clienţii privaţi pentru a echilibra portofoliile undeva la 50% - 50%. Şi asta pentru că reţelele construite cu scopul de a asigura nevoile de telecomunicaţii ale Transelectrica, respectiv CFR, suportă un volum mult mai mare de trafic.
Deocamdată, pentru anul acesta, cei doi directori nu au planuri ambiţioase de creştere a cifrelor de afaceri, din cauza condiţiilor mai dificile din piaţă. Businessul Teletrans a crescut, în primele şase luni ale acestui an, cu 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar obiectivul companiei este de a încheia 2009 cu o creştere de 10%, peste cele 9,8 milioane de euro din 2008. Tot în primele şase luni, profitul s-a majorat cu 50%, în urma tăierii unor c