Pe piaţa modernă de retail, cele mai prezente brand-uri în mintea cumpărătorilor sunt magazinele de tip hypermarket conform datelor celui mai recent studiu de piaţă realizat de MEDNET Marketing Research Center.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ în oraşele Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Braşov, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş şi Suceava, în perioada 07 - 23 septembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 2403 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 - 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ± 1,99%.
Studiul de piaţă arată că, pe total eşantion, valoarea indicelui de recunoaştere asistată este foarte bună pentru real,-, Metro şi Carrefour.
Hypermarketului real,- are o valoarea a indicelui de recunoaştere de 99,6%, în timp ce notorietatea spontană este 62,1%, iar notorietatea top of mind 25,9%. Indici foarte buni înregistrează, de asemenea, Metro Cash&Carry şi Carrefour.
Metro Cash&Carry cu o notorietate asistată de 98,7%, are o notorietate spontană de 47,4% (coborând în topul notorietăţii spontane după Carrefour) şi o notorietate top of mind de 10,1%.
Valoarea indicelui de recunoaştere asistată pentru Carrefour este de 98,2%. Hypermarketul Carrefour ocupă în schimb poziţia a doua, după real,- hypermarket, în ceea ce priveşte notorietatea spontană (54,6%) şi notorietatea top of mind (22,8%).
Analiza diferenţiată pe cele zece oraşe cuprinse în eşantion ilustrează faptul că notorietatea spontană este diferită de la oraş la oraş. În acest context, dacă în oraşe precum Sibiu, Oradea, Craiova, Târgu Mureş şi Timişoara, real,- este primul hypermarket care le vine în minte respondenţilor, în oraşele Braşov, Constanţa şi Bucureşti această primă poziţie este ocupată de Carrefour, în Cluj Napoca de Cora, iar în Suceava de Kaufland.
Comunicat de presa » Vezi document
Pe piaţa mode