Lipsa comenzilor pentru transportul internaţional de marfă obligă operatorii români să se reorienteze spre piaţa internă, sau să treacă din sectorul construcţiilor la cel al mărfurilor generale, a declarat, pentru Capital.ro, Cristina Botoş, Transport Manager al companiei FM Logistic."În 2009 s-a observat migrarea operatorilor dinspre transportul internaţional spre cel intern. Activitatea pe internaţional s-a diminuat, mai ales în partea de automotive, şi mulţi transportatori a
Lipsa comenzilor pentru transportul internaţional de marfă obligă operatorii români să se reorienteze spre piaţa internă, sau să treacă din sectorul construcţiilor la cel al mărfurilor generale, a declarat, pentru Capital.ro, Cristina Botoş, Transport Manager al companiei FM Logistic.
"În 2009 s-a observat migrarea operatorilor dinspre transportul internaţional spre cel intern. Activitatea pe internaţional s-a diminuat, mai ales în partea de automotive, şi mulţi transportatori au fost nevoiţi să treacă pe intern şi pe alte industrii", a spus Cristina Botoş.
Aceasta a menţionat că fenomentrul de migrare a luat amploare şi în cazul operatorilor de transport din sectorul construcţiilor, care deşi aveau flote dedicate acestui tip de transport, din cauza lipsei contractelor pe această piaţă au fost nevoiţi să treacă la alte categorii de transport.
Multe companii vor da faliment
Pe de altă parte, dacă unii operatori reuşesc să-şi reorienteze activitatea, reprezentanta FM Logistic este de părere că multe companii urmează să iasă din piaţă în perioada următoare.
"Unele companii sunt deja pe un trend descendent al afacerilor şi în mod sigur nu vor reuşi să reziste prea mult în acest context economic. Deja, în acest an au ieşit din piaţă peste 3.000 de transportatori, din cauza lipsei de afaceri", a precizat Botoş.
Mai m