ARBOmedia a lansat oficial, miercuri seara, ARBOradio, prin care va vinde spatiul publicitar oferit de posturile de radio locale independente din tara. ARBOradio reprezinta, pentru inceput, 37 de statii locale ce acopera 20 de judete. Directorul ARBOmedia, Silviu Ispas, a spus pentru HotNews.ro ca una dintre prioritati va fi sa preseze pentru ca aceste posturi, despre care spune ca sunt puternice la nivel local, dar nu au date de audienta publice, sa aiba astfel de date, in pofida rezistentei celor care realizeaza, in prezent, studiile de audienta radio.
Reteaua urmareste sa acopere, pana la finele anului, inca 11 judete, iar pana in martie 2010 inca opt. Potrivit reprezentantilor ARBOradio, pana acum au existat intalniri cu peste jumatate din posturile de radio locale neafiliate existente la nivel national, iar principalele criterii de selectie a posturilor sunt pozitia pe piata (locul 1 sau 2), acoperirea, independenta editoriala, pe o piata unde exista 280 de licente acordate pentru statii locale neafiliate (circa 35% din totalul licentelor).
Obiectivele ARBOradio:
sa standardizeze serviciile de vanzare de spatiu publicitar pentru posturile din reteasa promoveze posturile in fata clientilor nationali si ai agentiilor de mediasa faciliteze accesul clientilor si agentiilor la statiile localesa preseze pentru aparitia unor date de audienta pentru astfel de posturi, date in prezent inexistente desi, potrivit reprezentantilor ARBO, multe dintre aceste posturi neafiliate la retelele nationale sunt lideri pe pietele lorsa contribuie la profesionalizarea si la independenta editoriala a acestor posturi
Rep.: Cu ce fel de cifre va merge, la inceput, ARBOmedia la agentii pentru a-si prezenta portofoliul de radio?
Silviu Ispas, ARBOmedia: In primul rand cu statisticile numerelor mari. Aceasta retea virtuala de radio va trebui sa impresioneze pr