Shachar Shaine, presedintele producatorului United Romanian Breweries Bereprod (URBB), companie cu afaceri de peste 93 mil. euro in 2008, sustine ca actionarii iau in calcul schimbarea numelui companiei pe fondul extinderii portofoliului pe alte segmente de piata decat cel de bere.
"Discutam schimbarea numelui companiei de cativa ani, inca dinainte de a aduce Orangina si Granini, si este un aspect pe care il luam in continuare in considerare pentru ca nu mai suntem doar un producator de bere si numele nu ni se mai potriveste", a declarat Shachar Shaine, fara a dezvalui insa o data exacta la care aceasta schimbare va avea loc.
Desi principalele vanzari ale companiei sunt realizate de brandurile de bere Skol, Tuborg si Carlsberg, din portofoliul URBB mai fac parte si sucurile Granini si Orangina, iar din 2010 producatorul va intra si pe piata apelor minerale. Shaine a declarat anterior ca decizia de a intra pe piata sucurilor si a apelor minerale a fost luata pentru a echilibra portofoliul companiei. "Sunt de parere ca orice schimbare este binevenita atata timp cat are un suport rational. Mai exact, daca decizia celor de la URBB este bazata pe o nevoie depistata si confirmata de o cercetare, atunci punerea ei in practica este perfect justificata", a declarat Beatrice Danis, managing partner al companiei de branding BrandTailors.
Romania, a treia piata din Europa pentru Granini
Astfel, in timp ce vanzarile de bere au stagnat in primele opt luni ale acestui an, volumul Granini a crescut in aceeasi perioada a anului cu 62% fata de rezultatele inregistrate in ianuarie-august 2008. In urma obtinerii acestor rezultate, Romania este cea de-a treia tara cu cele mai mari vanzari de Granini din Europa, dupa Germania si Spania.
"Acesta a fost cel mai bun an pentru noi de la preluarea brandului Granini. Sunt sigur ca daca nu era un an de cri