United Romanian Breweries Bereprod (URBB) estimeaza pentru acest an vanzari de 15-20 mil. euro pentru brandul Granini, in crestere fata de 2008, cand compania a inregistrat o valoare a vanzarilor de 10 mil. euro, a declarat Shachar Shaine, presedinte URBB&Carlsrom Beverage.
Granini a inregistrat in primele 8 luni ale acestui an o crestere a volumului vanzarilor cu 62% fata de perioada similara din 2008. Aceste rezultate pozitioneaza Granini pe locul 3 ca vanzari in Europa, dupa Germania si Spania. Potrivit lui Shachar Shaine, 2009 a reprezentat cel mai bun an pentru vanzarile Granini in Romania, brandul fiind prezent pe plan local din anul 2006.
De asemenea, Granini a lansat gama de juice&nectar intr-un nou ambalaj, de 0,25l. Schimbarea ambalajelor se produce la nivel international.
“Ambalajele de 0,20l erau prea mici. Suntem a doua tara dupa Franta care a luat aceasta decizie. Vrem sa fim mai activi in segmentul HoReCa, unde detinem in prezent o pondere de 10%. Tintim o cota de 15% anul viitor”, afirma Shachar Shaine (foto).
Potrivit acestuia, consumul de bauturi racoritoare necarbonatate a inregistrat o scadere mai accentuata in sectorul HoReCa, segmentul juice&nectar fiind cel mai afectat de aceasta evolutie, inregistrand un declin de 12% a vanzarilor.
In luna aprilie compania a inceput sa exporte Granini si in Bulgaria, tara in care partener este compania Devin, imbuteliator prezent si pe piata romaneasca a apelor minerale. In prezent, exportul reprezinta 5% din vanzarile totale ale marcii Granini. URBB isi va continua extinderea si pe alte piete invecinate cu Romania. In acest context, compania estimeaza ca in urmatorii 3 ani isi va dubla volumul exportului de Granini.
“Suntem in discutii cu partenerii nostri din Republica Moldova, luam in considerare si Turcia. In Republica Moldova exista o problema – taxele vamale mari