De la începutul anului, în Timişoara, s-au montat aproape 4.000 de semne de circulaţie noi, unele fără rost. Cele mai multe indicatoare au fost montate sub pretextul marcării sensurilor unice, iar costul total este de peste 66.000 de euro. Primăria Timişoara a demarat la începutul acestui an o amplă campanie de introducere a sensurilor unice în oraş. Pe lângă faptul că sensurile unice au fost implementate anunţându-se cu o zi înainte, şoferii timişoreni s-au plâns că sunt inutile.
„Mai rău s-a făcut de când s-au introdus, plus că apar situaţii în care şoferii nu respectă noile reguli şi te trezeşti nas în nas cu o maşină care vine pe interzis”, a spus Ion Rotariu alt un şofer timişorean. Poliţiştii de la Rutieră susţin demersul primăriei, considerând că sensurile unice fluidizează traficul. „Sunt foarte bune sensurile unice. Gândiţi-vă ce ar fi fost pe strada Paris spre exemplu dacă nu ar fi fost sens unic”, a spus şeful Poliţiei Timişoara, Dumitru Domăşneanu.
Stâlpul şi indicatorul pe Rebreanu
Chiar dacă reprezentanţii municipalităţii motivează introducerea semnelor de circulaţie din cauza sensurilor unice, sunt şi indicatoare inutile. Pe bulevardul Liviu Rebreanu spre exemplu, pe o porţiune dintre Spitalul Judeţean şi AEM sunt indicatoare pe fiecare stâlp dintre liniile de tramvai. „În perioada ianuarie-septembrie 2009 s-au montat în municipiul Timişoara 3.868 de indicatoare rutiere, iar costul total (manoperă, materiale, utilaj, transport) a fost de 278.496”, a spus şeful Direcţiei de Transport din Primăria Timişoara, Culiţă Chiş.
Firma Rosign a luat banii
Indicatoarele au fost confecţionate şi montate de firma Rosign, societate cu care primăria lucrează de ani buni în acest domeniu. „Primăria are contract de montaj şi întreţinere a disp