Viceprimarul Ciumacenco susţine că intersectarea operatorilor pe arterele principale nu putea fi evitată Transurb şi operatorii privaţi se acuză reciproc după ce municipalitatea nu a reuşit să elimine suprapunerea de pe traseele principale din oraş. Printr-o hotărâre de Consiliu Local, municipalitatea va modifica structura transportului public din Galaţi. Astfel, din mai 2010, doar jumătate din numărul microbuzelor „maxi-taxi” va mai rămâne pe trasee. “Dacă până acum erau 500 de microbuze, cu tot cu rezervă, pentru oraş, în noua formulă vor fi, în fiecare zi, pe traseu, 170 de microbuze” , a declarat viceprimarul Nicuşor Ciumacenco.
Spiritele s-au inflamat deja între transportatori după ce a fost eliminată condiţia vechimii pentru operatorii care vor participa la licitaţia pentru concesionarea traseelor. Operatorii privaţi susţin că asta reprezintă o bătaie de joc la adresa firmelor care vor achiziţiona maşini pe ultima sută de metri. „ Eliminarea vechimii operatorilor care participă la licitaţie nu o înţeleg. O să iasă scandal mare din cauza asta” , ne-a declarat Teodoru Dobriţoiu, administratorul operatorului Sheer.
“Va fi o tragedie”
Administratorul celui de-al doilea mare operator din Galaţi, ACJ Globe Tour, Silviu Cârlan, susţine că, după licitaţie, oamenii ar putea recurge la gesturi necugetate dacă ajung datori vânduţi. „Licitaţia va fi o tragedie pentru că au eliminat criteriul vechimii. Toată lumea îşi va cumpăra microbuze şi se vor trezi apoi că au rămas cu datoriile ”, ne-a declarat Silviu Cârlan, administrator al operatorului ACJ Globe Tour.
În replică, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco precizează că printre criteriile de evaluare se va regăsi şi vechimea în transportul public de persoane, precum şi gradul de poluare al autovehiculelor.
Suprapunerea traseelor, altă durere de cap