Albalact Alba Iulia, producatorul brandurilor Fulga si Zuzu, a inregistrat in primele noua luni ale acestui an o crestere de 70% a profitului net si de 25% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, pe fondul cresterii volumelor vandute cu 35%.
"Rezultatele sunt foarte bune, in conditiile in care, in ultimele patru-cinci luni, batalia pe preturi a fost de multe ori irationala. Toti competitorii au sperat sa castige cota de piata in aceste conditii, insa nu toti au si reusit", a declarat Traian Simion (desen), directorul general al Albalact, companie care a rulat anul trecut afaceri de peste 51 mil. euro. Cifra de afaceri a producatorului de lactate din Alba Iulia a fost in perioada ianuarie-septembrie a acestui an de 167,8 mil. lei (39,9 mil. euro), in timp ce profitul net a ajuns la 1,7 mil. lei (circa 400.000 de euro).
De asemenea, profitul operational obtinut de Albalact in primele noua luni ale acestui an a ajuns la 6,2 mil. lei (aproape 1,5 mil. euro), de la 2,7 mil. lei in 2008. Simion a adaugat ca aceasta crestere a vanzarilor a determinat si o crestere a cotei de piata pe anumite categorii, fara a da insa exemple concrete. La obtinerea acestor rezultate a contat insa si faptul ca Albalact a achizitionat in ultima parte a anului trecut pachetul majoritar de actiuni al producatorului de lactate Raraul din Campulung Moldovenesc, pentru a creste productia de branzeturi si distributia companiei in zona Moldovei. De la inceputul anului, piata lactatelor a crescut cu maxim 5%, potrivit reprezentantilor Albalact care citeaza datele Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui. Albalact, cel mai mare producator independent din piata lactatelor, este tranzactionat pe piata Rasdaq a Bursei de Valori Bucuresti sub simbolul ALBZ.
Capitalizarea companiei din prezent, respectiv de 228,4 mil. lei (54 mil. euro), este