COMPETIŢIE Tehnicieni, piloţi de raliu şi jurnalişti auto au decis cele mai bune maşini ale anului, după ce milioane de pasionaţi din toată europa au trimis în finală şase maşini la şase categorii
40 de milioane de europeni au votat pentru cele mai bune maşini ale anului 2009 iar ulterior 50 de specialişti din domeniul auto- tehnicieni, piloţi de curse, editori şefi au testat şi au decis câştigătorii. Astfel, la clasa lux, noul Porsche Panamea a primit cele mai multe voturi pentru performanţă, confort şi fiabilitate după ce a fost teste două zile pe un circuit special. Panamera s-a aflat în topul unor publicaţii auto de renume, printre care ziarul german "Bild am Sonntag" şi "Auto Bild Motoring Journal".
La clasa compactă, noul Opel Astra s-a detaşat de ceilalţi contracandidaţi, obţinând calificativul maxim la mai multe categorii: motorizări, consum de energie, şasiu, frânare, direcţie şi sisteme de asistare a şoferului relevante din punct de vedere al siguranţei. Noul model Astra cu 5 uşi, lansat la începutul acestui an în cadrul Salonului Auto IAA de la Frankfurt se remarcă printr-un design inovator şi multitudinea de inovaţii tehnice care ce au fost introduse prima dată în gama Insignia. Opel a câştigat premiul Volanul de Aur de 12 ori în cei 33 de ani în care a avut loc competiţia. Modelul Opel Zafira a fost ultimul câştigător, în anul 2005.
Lider de vânzări în segmentul monovolumelor timp de zece ani, Renault Scenic şi-a adjudecat un nou trofeu la această categorie. Designul, confortul, ţinuta de drum, siguranţa, calitatea şi preocuparea pentru mediu sunt principalele criterii de care au ţinut cont experţii din juriu. La celelalte segment au câştigat Volkswagen Polo-clasa mini, Audi A5 Sportback- clasa medie superioară, Mercedes SLS AMG- clasa supersport, Toyota Prius şi Volkswagen Polo Bluemotion- volanul verde.
"Volanul de Aur" este u