Consumatorii vor beneficia de mai multa transparenta la utilizarea serviciilor de plata, respectiv vor primi gratuit informatii atat inainte, cat si dupa realizarea tranzactiilor, iar termenul de decontare va fi stabilit la cel mult trei zile de la data la care banii au plecat din contul platitorului, potrivit unei ordonante de guvern care a intrat in vigoare la inceputul lunii.
Bancile au acum la dispozitie mai putin de 45 de zile pentru a semna noi contracte cadru privind drepturile si obligatiile in relatia cu clientii pentru oferirea de servicii de plata.
Jucatori precum Raiffeisen, UniCredit Tiriac sau Carpatica au inceput deja sa isi cheme clientii la agentii, pentru a semna documentele necesare. Bancherii spun totusi ca termenul prevazut de Guvern este prea scurt.
"Noi am inceput sa chemam clientii la unitati, dar suntem constienti ca nu vom putea sa rezolvam aceasta problema in 45 de zile. De aceea am cerut Parlamentului o prelungire a termenului", spune Radu Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor si al CEC Bank.
Prevederile ordonantei se aplica in cazul serviciilor de plata precum remiterea de fonduri, plata facturilor, operatiunile cu carduri sau comertul electronic. Practic, in aceste categorii sunt incluse depunerea sau retragerea de numerar din conturi de plata, debitul direct, ordinele de plata programate, platile din cont sau cardul, precum si remiterea de bani.
Sub incidenta reglementarilor intra toate platile derulate in euro sau in monedele locale ale statelor membre ale Uniunii Europene, cat timp atat platitorul, cat si beneficiarul se afla in spatiul comunitar.
Potrivit reglementarilor, consumatorul va putea sa solicite gratuit contractul cadru furnizorilor de servicii de plata, astfel incat sa poata compara ofertele mai multor furnizori. In plus, institutia care ofera servicii de plata ii