Dificultăţile prin care trec clienţii companiilor de leasing în acest an conving finanţatorii să permită restructurarea împrumuturilor. Ratele mai mici au însă un preţ ridicat pe termen lung. Companiile de leasing se confruntă în această perioadă, ca şi alte instituţii financiare, cu problema gradului de credite restante, scumpite serios în ultimul an de aprecierea euro şi de creşterea dobânzilor. Restanţele populaţiei şi firmelor totalizau, la finele lunii sep
Dificultăţile prin care trec clienţii companiilor de leasing în acest an conving finanţatorii să permită restructurarea împrumuturilor. Ratele mai mici au însă un preţ ridicat pe termen lung.
Companiile de leasing se confruntă în această perioadă, ca şi alte instituţii financiare, cu problema gradului de credite restante, scumpite serios în ultimul an de aprecierea euro şi de creşterea dobânzilor. Restanţele populaţiei şi firmelor totalizau, la finele lunii septembrie, 6,5 miliarde lei, de peste trei ori mai mult decât în perioada similară din 2008, iar ponderea acestora în soldul împrumuturilor a urcat de la 1,1% la 3,25%, potrivit Băncii Naţionale a României (BNR).
Printre măsurile luate pentru a-i ajuta pe debitori să depăşească situaţia de neplată se numără si reeşalonarea ratelor. Aceasta este, de fapt, cea mai facilă soluţie pentru cei supraîndatoraţi şi constă în prelungirea perioadei în care se pot returna banii, condiţiile de finanţare păstrându-se nemodificate. Compania Impuls Leasing a reeşalonat, în 2009, aproximativ 0,62% din contractele aflate în portofoliu, „decizia fiind luată pentru fiecare client în parte în funcţie de situaţia financiară şi de bonitatea acestuia“, declară Alexandra Tolescu, manager PR & Marketing.
Restructurarea finanţărilor permite utilizatorilor, atât persoane fizice, cât şi juridice, care întâmpină probleme justificate economic privind fluxu