Grupul american Starbucks, operatorul celei mai mari reţele de cafenele din întreaga lume, a înregistrat o creştere peste aşteptări a profitului trimestrial şi a anunţat că se aşteaptă la venituri mai mari pentru 2010, ca urmare a reducerii de costuri. Astfel, profitul Starbucks a ajuns în cel de-al patrulea trimestru al anului la 150 milioane de dolari, comparativ cu 5,4 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările companiei au scăzut însă cu peste 3 p
Grupul american Starbucks, operatorul celei mai mari reţele de cafenele din întreaga lume, a înregistrat o creştere peste aşteptări a profitului trimestrial şi a anunţat că se aşteaptă la venituri mai mari pentru 2010, ca urmare a reducerii de costuri.
Astfel, profitul Starbucks a ajuns în cel de-al patrulea trimestru al anului la 150 milioane de dolari, comparativ cu 5,4 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările companiei au scăzut însă cu peste 3 procente, de la 2,52 miliarde de dolari în 2008, la 2,42 miliarde de dolari în acest an.
Compania a anunţat că rezultatele peste aşteptări au fost generate de reducerea costurilor cu 580 de milioane de dolari în acest an prin închiderea a peste 900 de cafenele din întreaga lume.
8 cafenele în România
Starbucks operează peste 16.000 de cafenele în 49 de ţări.
În prezent, compania operează opt cafenele pe piaţa din România, dintre care şase în Bucureşti (Plaza Romania, Bucureşti Mall, Baneasa Shopping City, Liberty Center, America House Center, AFI Palace Cotroceni), o cafenea în Cluj-Napoca (Iulius Mall) şi una în Timişoara (Iulius Mall).
Starbucks a pătruns pe piaţa din România pe 17 aprilie 2007, prin inaugurarea primei cafenele din Europa Centrală şi de Est la Bucureşti, ca rezultat al unui joint venture dintre Starbucks Coffee Company şi partenerul său european Marinopoulos Group.