Românii beau mai mult suc şi cafea decât apă minerală sau plată, în ciuda tendinţei europene de a consuma chiar şi de două ori mai multă apă pe zi decât suc.
Anul trecut, în România s-au consumat în total 3.200 milioane de litri de băuturi răcoritoare, fiecare român consumând în medie 150 de litri de băuturi carbogazoase, necarbonatate, ceaiuri şi cafea îmbuteliate, băuturi concentrate şi energizante, precum şi apă plată şi minerală. Astfel, un român bea zilnic aproape jumătate de litru de suc sau apă plată şi minerală, potrivit unui studiu al companiei Euromonitor.
Atunci când ne uităm însă la împărţirea celor peste 3.000 milioane de litri de băuturi de răcoritoare observăm faptul că aproape jumătate din consumul de băuturi răcoritoare, 1.400 milioane de litri, este realizat de împătimiţii băuturilor acidulate. Cealaltă jumătate este împarţită între consumatorii de apă plată şi minerală, sucuri necarbonatate (sucurile neacidulate şi naturale), băuturi energizante, ceaiuri şi cafeaua la doză.
COLA ŞI SUC DE PORTOCALE
Segmentul de băuturi acidulate este condus de Coca Cola, cu o cotă de piaţă de 25,2%. Principalii competitori sunt Pepsi, Grupul Romaqua şi European Drinks, aceste patru companii acoperind peste două treimi din piaţa de băuturi răcoritoare în 2008. "Cola a mai pierdut însă din cota de piaţă deţinută în ultimii ani din cauza eforturilor făcute de către îmbuteliatorii de apă minerală şi plată de a promova aceste produse", potrivit Euromonitor.
Preferinţele de consum ale românilor în ceea ce priveşte băuturile naturale de fructe şi nectar se îndreaptă, în proporţie de 25,6%, spre sucurile de portocale, urmate de multifruct (13%), piersici, în proporţie de 12,3%, şi pere, 7%, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă MEMRB, realizat pentru United Romanian Breweries Bereprod (URBB).