Cele mai prezente branduri in mintea cumparatorilor sunt magazinele de tip hipermarket, conform celui mai recent studiu de piata realizat de Mednet Marketing Research Center.
Studiul intreprins de Mednet arata ca hipermarketurile Metro si Carrefour sunt cele mai cunoscute lanturi de magazine pentru persoanele din esantion, atingand cote inalte ale notorietatii spontane - 55% pentru retailerul francez, respectiv 48% pentru cei germani.
"Analiza diferentiata pe cele zece orase cuprinse in esantion ilustreaza faptul ca notorietatea spontana este diferita de la oras la oras. IDaca in orase precum Sibiu, Oradea, Craiova, Targu Mures si Timisoara, Real este primul hypermarket care le vine in minte respondentilor, in orasele Brasov, Constanta si Bucuresti aceasta prima pozitie este ocupata de Carrefour, in Cluj Napoca de Cora, iar in Suceava de Kaufland", informeaza firma de cercetare.
Cercetarea a testat si notorietatea sloganurilor lanturilor de magazine, cele mai cunoscute fiind "Fara egal" (Real), "Pentru o viata mai buna" (Carrefour) si "Ieftin si bun" (Kaufland).
La nivelul intregului esantion, Real, Carrefour si Kaufland sunt retailerii cei mai apreciati (este evaluata aprecierea spontana: „Care sunt magazinele pe care le apreciati cel mai mult?”).
Analiza diferentiata insa pe cele zece orase ilustreaza faptul ca hipermarketurile beneficiaza de grade diferite de apreciere de la oras la oras, ca si in cazul notorietatii spontane. In acest context, in capitala, Brasov si Constanta, Carrefour ocupa pozitia de lider, iar in orasele Oradea, Craiova, Sibiu, Timisoara si Targu Mures Real este cel mai apreciat magazin. In Cluj-Napoca pe cea mai buna pozitie se situeaza Cora, iar in Suceava - Kaufland.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ in orasele Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Brasov, Or