Criza economica e cu atat mai greu de surmontat cu cat vine dupa o perioada de crestere extraordinara, iar in peisajul orologer vor avea de castigat brandurile care ofera o valoare sigura, imuna la fluctuatiile pietei, a spus in exclusivitate pentru Dupa Afaceri Gerald Roden, CEO al brandurilor haute horlogerie de nisa Daniel Roth si Gerald Genta (parte a grupului Bulgari).
"In 2008 reusisem un salt de 25%, dupa trei ani consecutivi de crestere, iar acum am fost nevoiti sa anulam 50% din volumul produs in sistem outsourcing. Pe de alta parte, facilitatile noastre din Le Sentier au fost extinse si am cumparat un nou echipament de productie", spune Roden, care e increzator ca segmentul veritabil de haute horlogerie nu va avea de suferit prea mult. "La urma urmei, in domeniul nostru avem de-a face cu oameni bogati - asta e realitatea. E drept ca acum au mai putini bani, dar tot bogati sunt".
Una dintre strategiile "de criza" ale brandului Daniel Roth (recunoscut pentru piesele exceptionale si foarte scumpe) a fost lansarea unui model mai "democratic", Endurer, un ceas din otel (premiera pentru marca) la un pret mai "prietenos" si cu o alura mai sportiva.
"In ultimii zece ani am construit un brand in jurul unei forme de carcasa. Daniel Roth e un brand traditional, ceea ce nu inseamna boring. Dar sincer aceeasi carcasa ne limita putin, mai ales daca doream sa ne adresam si segmentului mai tanar (25-35 de ani), mai trendy, mai sportiv", spune Roden. Celebra forma a carcaselor Daniel Roth se regaseste in Endurer, mai ales prin intermediul lunetei, dar in acelasi timp ceasul e si foarte diferit de modelele lansate pana acum de Roth.
"Nu e o deviere de la cursul Daniel Roth, pentru ca mecanismul e specific, am pastrat elemente cheie, iar ceasul, desi la un pret mai mic, nu e ieftin (9100 de euro, n.r.). Bineinteles ca puristii au facut o fat