Numai o treime din posesorii de card au fost la banca sa isi aleaga singuri cardul, majoritatea cardurilor emise fiind din initiativa angajatorului, a universitatii sau chiar a bancii, a declarat Denisa Mateescu, general manager pe Romania si Regiunea Balcanilor, MasterCard Europe, in cadrul unui forum privind piata cardurilor.
"Card seekers (cautatorii de carduri - n.r.), asa cum i-am numit noi pe cei care se duc la banca din proprie initiativa sa isi aleaga cardul, sunt tineri cu educatie superioara din Capitala sau din orasele mari. Tot acestia sunt cei care utilizeaza cardul mai mult pentru cumparaturi decat pentru retrageri de numerar si, in general, au mai multe carduri, cel putin unul de debit si unul de credit", spune Mateescu.
MasterCard a realizat un studiu pe piata cardurilor din Romania in perioada ianuarie-iunie 2009, pentru a identifica obiceiurile, atitudinile si perceptia romanilor vizavi de mijloacele de plata electronice.
Principalele motive pentru care un client se duce singur la banca si solicita emiterea unui card sunt necesitatea de a avea acces permanent la banii sai (in 54% din cazuri), dorinta de a tine socoteala mai usor cheltuielilor (21%) si evitarea de a avea asupra sa numerar (19%).
Principalele trasaturi pe care le urmareste un client la achizitia unui card sunt costurile. Comisioanele de emitere si de administrare conteaza in proportie de 33% in cazul unui card de debit si de 28% in cazul unui card de credit. Pe locul doi in decizia de achizitie a unui card urmeaza dobanzile, fie ele pentru economiile din cont sau pentru imprumutul luat prin card.
"Studiul mai arata ca, exceptan-du-i pe cei care platesc numai cu cardul (2% din posesorii de card platesc cumparaturile numai prin card), doua treimi din respondenti au cardul cu ei zilnic, fie ca il folosesc sau nu. Deci la acest capitol nu avem de luptat