În cel de-al treilea trimestru al acestui an, grupul de televiziune ProSiebenSat.1 a înregistrat venituri cu 13% mai mici faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008. Piaţa de publicitate TV din România s-a diminuat cu 41,7% în trimestrul al treilea al lui 2009, fiind cea mai slab dezvoltată dintre ţările în care operează ProSieben. Mai citeşte şi:
OTV, corijent la limba română Cristi Tabără face lucrurile „Ca la carte“, la Televiziunea RomânăVIDEO Ce rol au bandurile în emisiunile de televiziune
Prima TV a anunţat miercuri prima măsură de criză: concedierea a 13 persoane din departamentul de ştiri. Potrivit postului, decizia reprezintă o „măsură de eficientizare a grilei de personal pentru anul viitor, care trebuie adaptată condiţiilor economice“. Surse din interiorul televiziunii au declarat pentru „Adevărul“ că, cel mai probabil, alte demiteri vor fi anunţate la începutul anului viitor, însă conducerea postului neagă aceste informaţii.
Potrivit Veronicăi Sorescu, Deputy Managing
Director al Prima TV, restructurările au fost dictate de condiţiile de piaţă dificile şi nu au nicio legătură cu ProSiebenSat.1, compania care operează Prima TV, Kiss TV, precum şi radiourile Kiss FM, Magic FM şi One FM. Totuşi, grupul german a înregistrat în cel de-al treilea trimestru al acestui an o micşorare a veniturilor cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit raportului financiar publicat ieri de companie.
Astfel, ProSieben a scăzut de la 646,5 milioane de euro, cât avea în iulie-septembrie 2008, la 559,4 milioane de euro, în iulie-septembrie 2009. Mai mult, EBITDA (venitul realizat înainte de plata dobânzilor, impozitelor şi amortizărilor) a scăzut în cel de-al treilea trimestru al lui 2009 cu 33% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 62,4 milioane de euro.
România stă prost la pub