LECŢIA DE ECOLOGIE. Clasa a X-a J de la Colegiul Naţional I.L. Caragiale din Capitală i-a dat bătăi de cap profesoarei de engleză Roxana Pasca. „Orice metodă de predare am încercat anul trecut, pur şi simplu nu funcţiona”, spune aceasta, adăugând că elevii erau mereu neatenţi, cu chef de vorbă şi veşnic revoltaţi. „M-am gândit că revolta asta trebuie canalizată spre ceva pozitiv”, explică ea, precizând că a reuşit să le dea adolescenţilor inteligenţi, dar cu probleme de disciplină, o motivaţie printr-un proiect de ecologie.
"Le-am spus că putem câştiga o tabără în Austria cu clasa” şi elevii, de când au găsit un scop comun, au început să fie uniţi şi să îşi dea interesul, spune profesoara, sub privirile chicotitoare a zece fete din clasă. „Apoi când am aflat că printre cele trei şcoli din România alese să participe la acest concurs se numără şi liceul nostru am simţit bucuria că putem face ceva important”.
În sala de festivităţi a liceului, tânăra profesoară povesteşte cum o clasă care avea probleme cu concentrarea şi-a canalizat energia în sprijinul mediului înconjurător. După preselecţie, şcoala a ajuns în etapa a doua a iniţiativei ecologice „Şcoli europene pentru o planetă vie” realizate de către organizaţia World Wide Fund şi Fundaţia Erste, pentru ţările din Europa Centrală şi de Sud-Est.
Lecţii în Austria
Ioana Vâlceanu a fost norocoasa care a mers, alături de profesoară, în Austria, între 16-23 octombrie. Timp de câteva zile cele două au învăţat cum poate fi făcut un proiect, de ce este important să se implice cât mai mulţi oameni în protejarea mediului şi au cunoscut militanţi ai cauzei.
Au dus şi obiecte reprezentative ale clasei. „Am creat jucării din materiale reciclabile, o floare cu castană şi bucăţi de hârtie, un şoricel dintr-o cutie de aluminiu de suc, o inimioară din carduri şi o