Volumul vânzărilor de ciment ale grupului francez Lafarge pe piaţa din România a scăzut cu 34,3% în primele nouă luni, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, una dintre cele mai mari scăderi pe care le-a simţit grupul la nivel mondial, după Rusia, Spania şi Egipt, potrivit datelor financiare aferente primelor nouă luni, publicate de companie. Lafarge notează un efect pozitiv de 0,1% asupra vânzărilor din partea unor elemente precum preţurile, varietatea de produse şi tipul
Volumul vânzărilor de ciment ale grupului francez Lafarge pe piaţa din România a scăzut cu 34,3% în primele nouă luni, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, una dintre cele mai mari scăderi pe care le-a simţit grupul la nivel mondial, după Rusia, Spania şi Egipt, potrivit datelor financiare aferente primelor nouă luni, publicate de companie.
Lafarge notează un efect pozitiv de 0,1% asupra vânzărilor din partea unor elemente precum preţurile, varietatea de produse şi tipul de clienţi.
Pentru acest an, grupul anticipează o reducere cuprinsă între 28% şi 30% a volumului de ciment comercializat pe piaţa locală, în condiţiile unor preţuri mai mici sau cel mult egale cu cele din 2008.
Europa Centrală şi de Est a reprezentat pentru Lafarge, în primele nouă luni, regiunea cu cel mai mare declin al vânzărilor, de 41%, la 830 milioane de euro, de la 1,4 miliarde de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut, urmată de America de Nord care a raportat o scădere de 27,2% şi Europa de Vest cu 22,7%.
Profit operaţional scăzut cu 57%
Profitul operaţional din regiune a coborât cu 57%, la 231 milioane de euro.Vânzările de ciment ale Lafarge în Europa Centrală şi de Est au scăzut cu 31,4%, din cauza declinului semnificativ al pieţei imobiliare, în contextul crizei economice.
„În ciuda unui control al costurilor foarte strâns, volumele au scăzut în România şi Rusia şi