O serie de puncte valorice acumulate direct proportional cu numarul de kilometri parcursi si oferite prin programele de fidelizare practicate de companiile aeriene se risipesc fara a fi utilizate de consumatori sau sunt anulate in mod agresiv de operatori.
In prezent, exista circa 10.000 mld. mile de zbor (16.000 mld. kilometri) neutilizate, in valoare de 165 mld. dolari, care au fost oferite prin programe de fidelizare, scrie The New York Times. Majoritatea operatorilor aerieni nu fac declaratii cu privire la volumul de puncte valorice neutilizate si expirate, insa estimarile arata ca 20% sau chiar mai mult dintre acestea nu pot fi folosite de beneficiarii de drept, in special din cauza politicilor liniilor aeriene, care ofera putine detalii despre aceste bonusuri.
O serie de puncte valorice sunt pur si simplu "sterse" cu buretele, iar clientii, care se straduiesc sa stranga sute de mii de mile pentru a beneficia de diferite promotii, descopera cu stupoare ca, dupa un anumit timp, conturile lor au fost anulate de operatori din cauza lipsei de activitate.
Companiile aeriene au inceput sa inaspreasca regulile de expirare a punctelor valorice, in mare parte din cauza unei modificari operate anul trecut in sistemul american de contabilitate, care a "scumpit" mentinerea acestor pasive in bilant.
Si in timp ce liniile aeriene, in schimbul unui anumit comision, permit reactivarea punctelor valorice expirate, de cele mai multe ori aceasta alegere nu este rentabila din punct de vedere economic pentru consumatori.
Zboruri castigate prin cumparaturi la diferiti retaileri
Exista anumiti pasi pe care detinatorii de puncte valorice ii pot urma pentru a-si proteja conturile, printre care si cumparaturile facute la retailerii care ofera kilometri de zbor. Totodata, clientii pot utiliza diferite servicii online cu ajutorul carora pot supraveg